Adviesvaardigheden Basis

  • Junior
  • € 1.500,00
  • 2 dagen
  • Bunnik
Waarde creëren in de dagelijkse data-praktijk

Overzicht

Samenvatting

In deze training leer je welke communicatie vaardigheden en gesprekstechnieken het verschil maken in het contact met je opdrachtgever. Om waarde te kunnen toevoegen voor de opdrachtgever met jouw advies, is het goed kunnen voeren van een intakegesprek essentieel.

In deze training krijg je inzicht in de verschillende fases van het intakegesprek. Je traint de vaardigheden om zowel de relatie met de opdrachtgever te versterken als ook de vraag goed en gestructureerd in beeld te brengen, waarmee je een goede basis legt om een onderscheidend advies te geven.

Leerdoelen

Na afloop van de training ben je in staat om:

  • een gestructureerd en gefaseerd intakegesprek uit te voeren
  • essentiële vaardigheden en technieken toe te passen om de relatie met de klant te versterken.
  • op een gestructureerde wijze de vraag van de klant in beeld te brengen.
  • de toegevoegde waarde van jouw advies over te brengen.

Doelgroep

Deze  training is bedoeld voor junior / medior data professionals  en er is geen specifieke voorkennis nodig.

Programma

Programma

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Fases in het intakegesprek; het 4A-model
  • Relatieversterkende vaardigheden – contact maken
  • Gespreksstructuur: kop – romp – staart
  • Behoefteanalyse – vragentrechter
  • Actief luisteren; LSD – non-verbale vaardigheden – IPR
  • Waarde van je advies duidelijk kunnen maken; B-K-V-B methode
  • Lastige gesprekssituaties
  • Focus op jouw persoonlijke leerdoel

De training kent een hoog ‘doe’ gehalte. Oefenen – simuleren en toepassen beslaat 80% van de trainingstijd.

Na afloop van de training gaat het voeren van gesprekken je steeds natuurlijker af en heb je een goed beeld van jouw persoonlijke sterke en aandachtspunten in het voeren van (intake)gesprekken.

Onderwerpen dag 1:

Gespreksopening – regie houden – gesprek structureren; agenda bepalen – invloed geven – actief luisteren (verbaal en non verbaal) – intakegesprek: de analyse fase

Onderwerpen dag 2:

Workshop 1: (acteur): lastige situaties (en eigen input deelnemer) – IPR
Workshop 2: intakegesprek; waarde creëren; het verschil maken – interesse in resultaten

Voorbereiding

  • Voorafgaand aan de eerste dag heb je met de trainer een telefonische intake waarbij je jouw specifieke leerdoelen kunt bepalen
  • Daarnaast verwerk je via de learning portal de content over de onderwerpen die op de trainingsdag aan de orde komen.
  • En je voert in jouw praktijk voorafgaand aan iedere trainingsdag een aantal toepassingsopdrachten uit. (learning on the job)

Per trainingsdag vraagt dat een voorbereidingstijd van ongeveer 1,5 uur

Datum en locatie

Datum

De 1e trainingsdag zal op donderdag 17 september 2020 plaatsvinden. De 2e dag zal plaatsvinden op donderdag 15 oktober 2020. We starten de dagen om 9:00 uur en verwachten rond 16:30 uur klaar te zijn.

Locatie

De trainingen zal in plaatsvinden op ons kantoor in Bunnik, tenzij dit vanwege de dan geldende COVID maatregelen niet mogelijk is. We zullen dan omschakelen naar een online training in een Teams omgeving, waarbij we de training aanpassen naar het kanaal. Denk aan genoeg oefeningen en pauzes tussendoor, zodat dit ook online goed is te volgen.

Ons kantoor is gelegen op Kosterijland 40 in Bunnik.

Bereikbaarheid

Newday Offices Amersfoort is centraal gelegen, goed bereikbaar met de auto (direct aan de A1, bij afslag Amersfoort Noord) en heeft voldoende parkeermogelijkheden. Newday Offices is ook prima bereikbaar met het OV (12 min met de bus vanaf Amersfoort Centraal)

Kosten

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €1500 (excl BTW) per deelnemer.
Hierbij is ook de toegang tot de online portal en de lunch op locatie inbegrepen.

Betaling

Bij aanmelden dient een kostenplaats ingevuld te worden, waarna wij een factuur sturen.

Ben je voor de gehele afdeling geïnteresseerd in deze training, neem dan contact met ons op voor maatwerk.

Samenvatting

In deze training leer je welke communicatie vaardigheden en gesprekstechnieken het verschil maken in het contact met je opdrachtgever. Om waarde te kunnen toevoegen voor de opdrachtgever met jouw advies, is het goed kunnen voeren van een intakegesprek essentieel.

In deze training krijg je inzicht in de verschillende fases van het intakegesprek. Je traint de vaardigheden om zowel de relatie met de opdrachtgever te versterken als ook de vraag goed en gestructureerd in beeld te brengen, waarmee je een goede basis legt om een onderscheidend advies te geven.

Leerdoelen

Na afloop van de training ben je in staat om:

  • een gestructureerd en gefaseerd intakegesprek uit te voeren
  • essentiële vaardigheden en technieken toe te passen om de relatie met de klant te versterken.
  • op een gestructureerde wijze de vraag van de klant in beeld te brengen.
  • de toegevoegde waarde van jouw advies over te brengen.

Doelgroep

Deze  training is bedoeld voor junior / medior data professionals  en er is geen specifieke voorkennis nodig.

Programma

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Fases in het intakegesprek; het 4A-model
  • Relatieversterkende vaardigheden – contact maken
  • Gespreksstructuur: kop – romp – staart
  • Behoefteanalyse – vragentrechter
  • Actief luisteren; LSD – non-verbale vaardigheden – IPR
  • Waarde van je advies duidelijk kunnen maken; B-K-V-B methode
  • Lastige gesprekssituaties
  • Focus op jouw persoonlijke leerdoel

De training kent een hoog ‘doe’ gehalte. Oefenen – simuleren en toepassen beslaat 80% van de trainingstijd.

Na afloop van de training gaat het voeren van gesprekken je steeds natuurlijker af en heb je een goed beeld van jouw persoonlijke sterke en aandachtspunten in het voeren van (intake)gesprekken.

Onderwerpen dag 1:

Gespreksopening – regie houden – gesprek structureren; agenda bepalen – invloed geven – actief luisteren (verbaal en non verbaal) – intakegesprek: de analyse fase

Onderwerpen dag 2:

Workshop 1: (acteur): lastige situaties (en eigen input deelnemer) – IPR
Workshop 2: intakegesprek; waarde creëren; het verschil maken – interesse in resultaten

Voorbereiding

  • Voorafgaand aan de eerste dag heb je met de trainer een telefonische intake waarbij je jouw specifieke leerdoelen kunt bepalen
  • Daarnaast verwerk je via de learning portal de content over de onderwerpen die op de trainingsdag aan de orde komen.
  • En je voert in jouw praktijk voorafgaand aan iedere trainingsdag een aantal toepassingsopdrachten uit. (learning on the job)

Per trainingsdag vraagt dat een voorbereidingstijd van ongeveer 1,5 uur

Datum

De 1e trainingsdag zal op donderdag 17 september 2020 plaatsvinden. De 2e dag zal plaatsvinden op donderdag 15 oktober 2020. We starten de dagen om 9:00 uur en verwachten rond 16:30 uur klaar te zijn.

Locatie

De trainingen zal in plaatsvinden op ons kantoor in Bunnik, tenzij dit vanwege de dan geldende COVID maatregelen niet mogelijk is. We zullen dan omschakelen naar een online training in een Teams omgeving, waarbij we de training aanpassen naar het kanaal. Denk aan genoeg oefeningen en pauzes tussendoor, zodat dit ook online goed is te volgen.

Ons kantoor is gelegen op Kosterijland 40 in Bunnik.

Bereikbaarheid

Newday Offices Amersfoort is centraal gelegen, goed bereikbaar met de auto (direct aan de A1, bij afslag Amersfoort Noord) en heeft voldoende parkeermogelijkheden. Newday Offices is ook prima bereikbaar met het OV (12 min met de bus vanaf Amersfoort Centraal)

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €1500 (excl BTW) per deelnemer.
Hierbij is ook de toegang tot de online portal en de lunch op locatie inbegrepen.

Betaling

Bij aanmelden dient een kostenplaats ingevuld te worden, waarna wij een factuur sturen.

Ben je voor de gehele afdeling geïnteresseerd in deze training, neem dan contact met ons op voor maatwerk.

Yvette van Breukelen
Senior Consultant
+31 6 263 88 690
y.v.breukelen@cmotions.nl