Adviesvaardigheden Gevorderd

  • Data professional
  • € 1.750,00
  • 2 dagen
  • Amersfoort
Van analist naar adviseur

Overzicht

Samenvatting

Als senior professional wordt je geacht het verschil te maken. Niet alleen door inhoudelijk het verschil te kunnen maken, maar ook door het opbouwen van een vertrouwensband bij opdrachtgevers. Deze training geeft inzicht in de succesfactoren en biedt concrete handvatten om dit te kunnen bewerkstelligen. Praktisch, concreet en direct toepasbaar.

De training geeft verdieping op essentiële gespreks- en communicatietechnieken in de context van het advies- of intakegesprek. Daarnaast geeft de training inzicht in essentiële vaardigheden om relaties en vertrouwen met klanten op te bouwen en te versterken. Hoe kom je van reactief naar proactief adviseren?

Deze training kent een zeer praktisch karakter. Veel simulaties en met name reflecties op jouw performance. In deze training is veel ruimte om te differentiëren naar persoonlijke leervragen.

 

Leerdoelen

Na afloop van de training heb je:

  • jouw (essentiële) vaardigheden in de verschillende fasen van het adviesproces versterkt.
  • inzicht in de sterke en aandachtspunten o.b.v. jouw persoonlijke adviesprofiel.
  • concrete handvatten om relaties met klanten op te bouwen en te versterken.
  • inzicht verkregen in verschillende beïnvloedingsstrategieën en de daarbij horende vaardigheden.
  • inzicht verkregen in onderhandelingsstrategieën en mogelijkheden om om te gaan met verschillende belangen.

 

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor medior / senior dataprofessionals met een aantal jaren werkervaring en een ‘operationele verantwoordelijkheid’ voor het uitvoeren van opdrachten bij hun werkgever. We verwachten dat je basiskennis hebt van de essentiële vaardigheden voor het uitvoeren van intake- en adviesgesprekken.

Programma

Programma

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Refresh van de basis adviesvaardigheden.
  • Gestructureerd de vraag in kaart kunnen brengen en de toegevoegde waarde van het advies duidelijk kunnen maken.
  • Klanttypologie; inzicht in eigen voorkeursprofiel.
  • Beslisstijlen en interventiemogelijkheden.
  • Onderhandelen en omgaan met andere belangen.
  • Omgaan met weerstanden en conflicten.
  • Stakeholdermanagement.
  • Het verschil maken: de ‘vertrouwde’ adviseur; proactief adviseren.
  • Samenwerking adviseur – accountmanager.

De training kent een hoog ‘doe’ gehalte. Oefenen, simuleren en toepassen beslaat 80% van de trainingstijd.

 

Telefonische intake:

Voorafgaand aan de eerste dag heb je met de trainer een telefonische intake waarbij je jouw specifieke leerdoelen kunt bepalen.

 

Onderwerpen dag 1:

Workshop 1: refresh van het intakegesprek; gericht op gespreksopening en de analysefase; gestructureerd de vraag van de klant in kaart brengen.

Het verschil maken; ‘de vertrouwde adviseur’. Wat is daarvoor nodig? Van reactief naar proactief adviseren.

Workshop 2 (acteur): “simulatie carrousel” uitwerken in situaties (alles o.b.v. eigen input deelnemer) met centrale thema’s: klanttypologie – beslis- en interventiestijlen.

Telefonische coaching:

Tussen de 2 trainingsdagen door heb je een telefonisch coaching waarin je voortgang van het in praktijk brengen van de theorie kan bespreken.

Onderwerpen dag 2:

Workshop 1: refresh intakegesprekken m.n. gericht op toegevoegde waarde creëren – omgaan met verschillende belangen – onderhandelen- stakeholdermanagement.

Workshop 2 (acteur): “simulatie carrousel” uitwerken in situaties (alles o.b.v. eigen input deelnemer) met centrale thema’s: omgaan met weerstanden en conflicten (i.c.m.  typologie).

 

Voorbereiding:

  • In een telefonische intake met de trainer voorafgaand aan de training stem je e.e.a. af, bepaal je je focus en maak je afspraken.
  • Uitwerking van je leerdoel in prestatie-indicatoren en concrete situaties.
  • Voorafgaand aan de training verwerk je via de learning portal de content over de onderwerpen die op de trainingsdag aan de orde komen.
  • Daarnaast voer je in jouw praktijk voorafgaand aan de trainingsdag een aantal toepassingsopdrachten uit (learning on the job).
  • Voor deze training vraagt dat een voorbereidingstijd van ongeveer 2 uur.

Datum en locatie

Datum

De 1e trainingsdag zal op maandag 28 september 2020 plaatsvinden. De 2e dag zal plaatsvinden op donderdag 29 oktober 2020. We starten de dagen om 9:00 uur en verwachten rond 16:30 uur klaar te zijn.

Locatie

Newday Offices Amersfoort
Maanlander 47
3824 MN Amersfoort

Bereikbaarheid

Newday Offices Amersfoort is centraal gelegen, goed bereikbaar met de auto (direct aan de A1, bij afslag Amersfoort Noord) en heeft voldoende parkeermogelijkheden. Newday Offices is ook prima bereikbaar met het OV (12 min met de bus vanaf Amersfoort Centraal)

Kosten

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €1750 (excl BTW) per deelnemer.
Hierbij is ook de toegang tot de online portal en de lunch op locatie inbegrepen.

Betaling

Bij aanmelden dient een kostenplaats ingevuld te worden, waarna wij een factuur sturen.

 

Ben je voor meerdere personen geïnteresseerd in deze training, neem dan contact met ons op voor maatwerk.

Ervaringen

Robert de Lange - Senior People Analytics Researcher - Rabobank

"Top training! Heel sterk op de praktijk gericht met zeer-bruikbare tips & tricks waar ik meteen mee aan de slag kan. Hartelijk dank!"

Samenvatting

Als senior professional wordt je geacht het verschil te maken. Niet alleen door inhoudelijk het verschil te kunnen maken, maar ook door het opbouwen van een vertrouwensband bij opdrachtgevers. Deze training geeft inzicht in de succesfactoren en biedt concrete handvatten om dit te kunnen bewerkstelligen. Praktisch, concreet en direct toepasbaar.

De training geeft verdieping op essentiële gespreks- en communicatietechnieken in de context van het advies- of intakegesprek. Daarnaast geeft de training inzicht in essentiële vaardigheden om relaties en vertrouwen met klanten op te bouwen en te versterken. Hoe kom je van reactief naar proactief adviseren?

Deze training kent een zeer praktisch karakter. Veel simulaties en met name reflecties op jouw performance. In deze training is veel ruimte om te differentiëren naar persoonlijke leervragen.

 

Leerdoelen

Na afloop van de training heb je:

  • jouw (essentiële) vaardigheden in de verschillende fasen van het adviesproces versterkt.
  • inzicht in de sterke en aandachtspunten o.b.v. jouw persoonlijke adviesprofiel.
  • concrete handvatten om relaties met klanten op te bouwen en te versterken.
  • inzicht verkregen in verschillende beïnvloedingsstrategieën en de daarbij horende vaardigheden.
  • inzicht verkregen in onderhandelingsstrategieën en mogelijkheden om om te gaan met verschillende belangen.

 

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor medior / senior dataprofessionals met een aantal jaren werkervaring en een ‘operationele verantwoordelijkheid’ voor het uitvoeren van opdrachten bij hun werkgever. We verwachten dat je basiskennis hebt van de essentiële vaardigheden voor het uitvoeren van intake- en adviesgesprekken.

Programma

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Refresh van de basis adviesvaardigheden.
  • Gestructureerd de vraag in kaart kunnen brengen en de toegevoegde waarde van het advies duidelijk kunnen maken.
  • Klanttypologie; inzicht in eigen voorkeursprofiel.
  • Beslisstijlen en interventiemogelijkheden.
  • Onderhandelen en omgaan met andere belangen.
  • Omgaan met weerstanden en conflicten.
  • Stakeholdermanagement.
  • Het verschil maken: de ‘vertrouwde’ adviseur; proactief adviseren.
  • Samenwerking adviseur – accountmanager.

De training kent een hoog ‘doe’ gehalte. Oefenen, simuleren en toepassen beslaat 80% van de trainingstijd.

 

Telefonische intake:

Voorafgaand aan de eerste dag heb je met de trainer een telefonische intake waarbij je jouw specifieke leerdoelen kunt bepalen.

 

Onderwerpen dag 1:

Workshop 1: refresh van het intakegesprek; gericht op gespreksopening en de analysefase; gestructureerd de vraag van de klant in kaart brengen.

Het verschil maken; ‘de vertrouwde adviseur’. Wat is daarvoor nodig? Van reactief naar proactief adviseren.

Workshop 2 (acteur): “simulatie carrousel” uitwerken in situaties (alles o.b.v. eigen input deelnemer) met centrale thema’s: klanttypologie – beslis- en interventiestijlen.

Telefonische coaching:

Tussen de 2 trainingsdagen door heb je een telefonisch coaching waarin je voortgang van het in praktijk brengen van de theorie kan bespreken.

Onderwerpen dag 2:

Workshop 1: refresh intakegesprekken m.n. gericht op toegevoegde waarde creëren – omgaan met verschillende belangen – onderhandelen- stakeholdermanagement.

Workshop 2 (acteur): “simulatie carrousel” uitwerken in situaties (alles o.b.v. eigen input deelnemer) met centrale thema’s: omgaan met weerstanden en conflicten (i.c.m.  typologie).

 

Voorbereiding:

  • In een telefonische intake met de trainer voorafgaand aan de training stem je e.e.a. af, bepaal je je focus en maak je afspraken.
  • Uitwerking van je leerdoel in prestatie-indicatoren en concrete situaties.
  • Voorafgaand aan de training verwerk je via de learning portal de content over de onderwerpen die op de trainingsdag aan de orde komen.
  • Daarnaast voer je in jouw praktijk voorafgaand aan de trainingsdag een aantal toepassingsopdrachten uit (learning on the job).
  • Voor deze training vraagt dat een voorbereidingstijd van ongeveer 2 uur.

Datum

De 1e trainingsdag zal op maandag 28 september 2020 plaatsvinden. De 2e dag zal plaatsvinden op donderdag 29 oktober 2020. We starten de dagen om 9:00 uur en verwachten rond 16:30 uur klaar te zijn.

Locatie

Newday Offices Amersfoort
Maanlander 47
3824 MN Amersfoort

Bereikbaarheid

Newday Offices Amersfoort is centraal gelegen, goed bereikbaar met de auto (direct aan de A1, bij afslag Amersfoort Noord) en heeft voldoende parkeermogelijkheden. Newday Offices is ook prima bereikbaar met het OV (12 min met de bus vanaf Amersfoort Centraal)

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €1750 (excl BTW) per deelnemer.
Hierbij is ook de toegang tot de online portal en de lunch op locatie inbegrepen.

Betaling

Bij aanmelden dient een kostenplaats ingevuld te worden, waarna wij een factuur sturen.

 

Ben je voor meerdere personen geïnteresseerd in deze training, neem dan contact met ons op voor maatwerk.

Robert de Lange - Senior People Analytics Researcher - Rabobank

"Top training! Heel sterk op de praktijk gericht met zeer-bruikbare tips & tricks waar ik meteen mee aan de slag kan. Hartelijk dank!"

Yvette van Breukelen
Senior Consultant
+31 6 263 88 690
y.v.breukelen@cmotions.nl