Data beginselen voor marketeers

  • Marketeer
  • € 1.200,00
  • 3 dagen
  • Bunnik

Overzicht

Samenvatting

In datagedreven organisaties moet de marketeers intensief samenwerken met data  analisten en/of data scientisten. Het verschil in achtergrond en functie is groot, waardoor er vaak niet het optimale uit de samenwerking wordt gehaald. Zo kan een marketeer een analyse van een analist maar ‘gegoochel met cijfers’ vinden en daardoor niet overtuigend gebruiken in zijn/haar campagne.

In deze training nemen we jou als marketeer mee in de wereld van de data analist en data scientist.  Je raakt bekend met allerlei veel voorkomede data-begrippen, zodat je dezelfde taal leert spreken. Je leert wat de mogelijkheden zijn met data voor jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder ga je zelf aan de slag met de cijfers: je maakt een verkennende data analyse, leert data te bewerken en maak je een eenvoudig voorspelmodel met Excel en KNIME.

Leerdoelen

Aan het einde van de training:

  • ken je data-begrippen zoals: Big Data, Machine Learning, RFM, A/B testen, AVG, SQL…,
  • weet je welke mogelijkheden er zijn met data in het vakgebied,
  • weet je hoe je jouw werk meer data gedreven te maken,
  • begrijp je wat een data analist en een data scientist doet,
  • kan je gerichtere vragen stellen aan een data analist en/of data scientist,
  • kan je een simpele analyse uit te voeren en een voorspelmodel te maken,

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor marketeers uit datagedreven organisaties die beter willen snappen wat hun collega data analisten / data scientisten doen en het optimale uit de samenwerking willen halen.

Programma

Programma

Deze training bestaat 3 dagen:

Dag 1: De wereld van Data Analyse
  • Wat is data analyse, bekende begrippen en het analytische proces,
  • Toepassingen, vragen en uitdagingen met data,
  • Analytische technieken en Tools,
  • Verkennende data analyse met Excel.
Dag 2: Datagedreven Marketing
  • Mogelijkheden van analyse voor marketing,
  • RFM analyse en klantwaarde,
  • A/B testing,
  • Kennismaken met KNIME,
  • Data inladen, bewerken en verkennen om klaar te maken voor analyse.
Dag 3: Modellen
  • Uitleg van soorten voorspellende modellen,
  • Maken van een eenvoudig voorspelmodel met KNIME,
  • Uitvoeren van een A/B test met KNIME,
  • Gebruiken en evalueren van een model.

We zorgen ervoor dat je al het geleerde ook direct kan toepassen in een case gedurende de trainingen. Wil je meer weten over onze blendid werkwijze kan dan hier.

Datum en locatie

Datum

De training bestaat uit 3 dagen verspreid over meerdere weken en zal plaatsvinden in Q3 2020.

Locatie

De trainingen zal in plaatsvinden op ons kantoor in Bunnik, tenzij dit vanwege de dan geldende COVID maatregelen niet mogelijk is. We zullen dan omschakelen naar een online training in een Teams omgeving, waarbij we de training aanpassen naar het kanaal. Denk aan genoeg oefeningen en pauzes tussendoor, zodat dit ook online goed is te volgen.

Ons kantoor is gelegen op Kosterijland 40 in Bunnik.

Bereikbaarheid

Newday Offices Amersfoort is centraal gelegen, goed bereikbaar met de auto (direct aan de A1, bij afslag Amersfoort Noord) en heeft voldoende parkeermogelijkheden. Newday Offices is ook prima bereikbaar met het OV (12 min met de bus vanaf Amersfoort Centraal)

Kosten

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €1200 (excl BTW) per deelnemer.
Hierbij is ook de toegang tot de online portal en de lunch op locatie inbegrepen.

Betaling

Bij aanmelden dient een kostenplaats ingevuld te worden, waarna wij een factuur sturen.

Ben je voor de gehele afdeling geïnteresseerd in deze training, neem dan contact met ons op voor maatwerk.

Samenvatting

In datagedreven organisaties moet de marketeers intensief samenwerken met data  analisten en/of data scientisten. Het verschil in achtergrond en functie is groot, waardoor er vaak niet het optimale uit de samenwerking wordt gehaald. Zo kan een marketeer een analyse van een analist maar ‘gegoochel met cijfers’ vinden en daardoor niet overtuigend gebruiken in zijn/haar campagne.

In deze training nemen we jou als marketeer mee in de wereld van de data analist en data scientist.  Je raakt bekend met allerlei veel voorkomede data-begrippen, zodat je dezelfde taal leert spreken. Je leert wat de mogelijkheden zijn met data voor jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder ga je zelf aan de slag met de cijfers: je maakt een verkennende data analyse, leert data te bewerken en maak je een eenvoudig voorspelmodel met Excel en KNIME.

Leerdoelen

Aan het einde van de training:

  • ken je data-begrippen zoals: Big Data, Machine Learning, RFM, A/B testen, AVG, SQL…,
  • weet je welke mogelijkheden er zijn met data in het vakgebied,
  • weet je hoe je jouw werk meer data gedreven te maken,
  • begrijp je wat een data analist en een data scientist doet,
  • kan je gerichtere vragen stellen aan een data analist en/of data scientist,
  • kan je een simpele analyse uit te voeren en een voorspelmodel te maken,

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor marketeers uit datagedreven organisaties die beter willen snappen wat hun collega data analisten / data scientisten doen en het optimale uit de samenwerking willen halen.

Programma

Deze training bestaat 3 dagen:

Dag 1: De wereld van Data Analyse
  • Wat is data analyse, bekende begrippen en het analytische proces,
  • Toepassingen, vragen en uitdagingen met data,
  • Analytische technieken en Tools,
  • Verkennende data analyse met Excel.
Dag 2: Datagedreven Marketing
  • Mogelijkheden van analyse voor marketing,
  • RFM analyse en klantwaarde,
  • A/B testing,
  • Kennismaken met KNIME,
  • Data inladen, bewerken en verkennen om klaar te maken voor analyse.
Dag 3: Modellen
  • Uitleg van soorten voorspellende modellen,
  • Maken van een eenvoudig voorspelmodel met KNIME,
  • Uitvoeren van een A/B test met KNIME,
  • Gebruiken en evalueren van een model.

We zorgen ervoor dat je al het geleerde ook direct kan toepassen in een case gedurende de trainingen. Wil je meer weten over onze blendid werkwijze kan dan hier.

Datum

De training bestaat uit 3 dagen verspreid over meerdere weken en zal plaatsvinden in Q3 2020.

Locatie

De trainingen zal in plaatsvinden op ons kantoor in Bunnik, tenzij dit vanwege de dan geldende COVID maatregelen niet mogelijk is. We zullen dan omschakelen naar een online training in een Teams omgeving, waarbij we de training aanpassen naar het kanaal. Denk aan genoeg oefeningen en pauzes tussendoor, zodat dit ook online goed is te volgen.

Ons kantoor is gelegen op Kosterijland 40 in Bunnik.

Bereikbaarheid

Newday Offices Amersfoort is centraal gelegen, goed bereikbaar met de auto (direct aan de A1, bij afslag Amersfoort Noord) en heeft voldoende parkeermogelijkheden. Newday Offices is ook prima bereikbaar met het OV (12 min met de bus vanaf Amersfoort Centraal)

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €1200 (excl BTW) per deelnemer.
Hierbij is ook de toegang tot de online portal en de lunch op locatie inbegrepen.

Betaling

Bij aanmelden dient een kostenplaats ingevuld te worden, waarna wij een factuur sturen.

Ben je voor de gehele afdeling geïnteresseerd in deze training, neem dan contact met ons op voor maatwerk.

Yvette van Breukelen
Senior Consultant
+31 6 263 88 690
y.v.breukelen@cmotions.nl