Omscholing tot data analist

  • 20 dagen
  • Bunnik
Laat je omscholen van dataliefhebber tot data analist

Overzicht

Samenvatting

Ben je een liefhebber van data en analyse, heb je een aantal jaren werkervaring en zou je graag de overstap willen maken naar een baan als data analist of scientist. Dan is deze opleiding voor jou bedoeld!

In een aantal journeys leren we je alle basis principes die je nodig hebt om als data analist aan de slag te gaan. Denk hierbij aan: business kennis, analyse vaardigheden, programmeer kennis en soft skill vaardigheden voor het presenteren en adviseren op basis van je analyse resultaten. Alle modules uit deze trainingen sluiten goed op elkaar aan en gedurende de praktijkcases kun je alle geleerde vaardigheden direct toepassen.

De 6 journeys duren gemiddeld 1 week per stuk. Doordat we deze verdelen over een periode van 6 maanden, is deze opleiding goed te combineren met je huidige baan. In de periode van de training zal je wel fulltime bezig zijn met het huiswerk, de training en de opdracht waar je aan werkt. De doorlooptijd training is 6 maanden.

Tijdens een assessment bepalen we met elkaar welke modules jij al onder de knie hebt vanuit de huidige werk. Hiervoor hoef je dus geen extra training te volgen. Je maakt wel altijd de case van de lesstof, omdat de cases in elkaars verlengde liggen. Eigenlijk stellen we met elkaar zo jouw persoonlijke programma samen op basis van jouw kennis.

Leerdoelen

Aan het einde van je training weet je hoe de wereld van een database marketeer in elkaar steekt en ben je in staat:

  • een solide business case te maken
  • een gestructureerd (intake)gesprek te voeren
  • overtuigend advies te geven op basis van een analyse
  • een voorspelmodel te maken
  • te programmeren in verschillende talen
  • klanten te segmenteren
  • een goede presentatie op te bouwen
  • een overzichtelijke dashboard te creëren
  • datagedreven bij te dragen aan jouw organisatie

En nog veel meer!

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor de professionals die affiniteit hebben met data en graag in hun huidige rol meer analyse willen gaan uitvoeren. Of je bent een professional die juist een nieuwe rol als data analist of data scientist wil gaan vervullen. Om de opleiding te starten heb je geen specifieke tool of programmeerkennis nodig. Heb je dit al wel, dan bepalen we samen voor welke modules je geen training hoeft te volgen.

Programma

Programma

Tijdens de opleiding krijg je een gevarieerd aanbod aan trainingen. Het programma bestaat uit 6 journeys met de volgende thema’s:

Journey 1:

De rol van een data scientist en data analist binnen een organisatie
Tijdens de eerste journey kijken we naar welke rollen er nodig zijn voor een datagedreven organisatie. We leggen ook uit uit hoe jij, als data analist met jouw werk, kan bijdragen aan de doelen van de organisatie. We kijken bijvoorbeeld naar datastromen en customer journeys. En leren we je hoe je een gestructureerd gesprek kan voeren, waarmee je een duidelijke opdracht kan ophalen bij je (interne) opdrachtgever.

Journey 2:

Data opslag, – kwaliteit en – bewerking voor een analyse
In deze journey gaan we echt aan de slag met data. Hoe is data opgeslagen, hoe kan je dat ophalen en je dat kan verkennen. Bovendien focussen we op wat je allemaal moet doen om een dataset met goede kwaliteit te hebben, zodat je hiermee een goede analyse kan uitvoeren. In Excel en SQL ga je deze stappen allemaal uitvoeren. In een les over AVG en privacy leren we je wat je met klantdata mag doen, zodat je hier bewust van bent tijdens je werk als data analist / scientist.

Journey 3:

Data visualisatie voor een presentatie en een dashboard
In de volgende journey gaan we inzichten uit de data halen. We beginnen met KPI’s en metrics van de organisatie. Hiermee gaan we een dashboard bouwen. Maar eerst krijg je training in het gebruik van de juiste datavisualisaties voor de juiste boodschap. Als je de eerste inzichten en daarmee de eerste aanbevelingen uit de data hebt gehaald, leren we tijdens een soft skill training hoe je jouw (interne) opdrachtgever kunt gaan overtuigen van jouw adviezen.

Journey 4:

Voordelen van en technieken voor data gedreven marketing
In de vierde journey focussen we ons op data gedreven marketing. We leggen uit wat de voordelen zijn van data gedreven marketing en welke analyses je als analist zou moeten uitvoeren hiervoor. Hiervoor leren we je een onder andere een clusteranalyse uit te voeren voor een gesegmenteerde klant aanpak. Daarnaast leren we je alle handvatten, zodat jij je inzichten kan omzetten in een overtuigende presentatie met een duidelijke storyline. Hierdoor ben je instaat om jouw voorstel voor een gesegmenteerde campagne te laten leiden tot daadwerkelijke verandering.

Journey 5:

Klantwaarde (berekeningen) en klantwaardemanagement
In deze journey maken we een verdieping naar data gedreven marketing: we gaan klantwaarde berekenen en leggen het principe van klantwaardemanagement uit. Om de klantwaarde te kunnen berekenen ga je aan de slag met je eerste voorspelmodel voor churn. Maar in deze journey gebruiken we ook andere technieken, zoals een random forest om een voorspelling te maken voor vervolgaankopen. Om deze analyses te kunnen uitvoeren, bevat deze journey ook veel tool trainingen. Als je alle analyses hebt gedaan, kun je deze journey afronden met een goed onderbouwde business case.

Journey 6:

Het maken en uitrollen van voorspelmodellen in praktijk
De laatste journey focust op het in praktijk brengen van een model, de evaluaties van modellen en het onderhouden van je ontwikkelde voorspelmodel. En sluiten we af met een eindcase, waarin je al het geleerde in praktijk mag brengen.

Tijdens deze journeys krijg je trainingen in analyse, tooling, business kennis en soft skills van professionals die hiermee dagelijks bezig zijn. En iedere journey bevat een case waar je het geleerde in kunt toepassen. Tools waarvan we gebruik zullen maken zijn onder andere SQL, PowerBI en Python. Wel je meer weten over onze blended manier van werken kijk dan hier.

Datum en locatie

Datum

De training zal starten in het vierde kwartaal van 2020.  De 6 verschillende journeys beslaan ongeveer een week per stuk en iedere maand wordt er 1 journey behandeld, waardoor de totale doorlooptijd op 6 maanden komt.

Laat je contactgegevens achter en we informeren je zodra de definitieve data bekend zijn.

Locatie

De trainingen zal in plaatsvinden op ons kantoor in Bunnik, tenzij dit vanwege de dan geldende COVID maatregelen niet mogelijk is. We zullen dan omschakelen naar een online training in een Teams omgeving, waarbij we de training aanpassen naar het kanaal. Denk aan genoeg oefeningen en pauzes tussendoor, zodat dit ook online goed is te volgen.

Ons kantoor is gelegen op Kosterijland 40 in Bunnik.

Bereikbaarheid

Newday Offices Amersfoort is centraal gelegen, goed bereikbaar met de auto (direct aan de A1, bij afslag Amersfoort Noord) en heeft voldoende parkeermogelijkheden. Newday Offices is ook prima bereikbaar met het OV (12 min met de bus vanaf Amersfoort Centraal)

Kosten

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €9000 (excl BTW) per deelnemer.
Hierbij is ook de toegang tot de online portal en de lunch op locatie inbegrepen.

Betaling

Bij aanmelden dient een kostenplaats ingevuld te worden, waarna wij een factuur sturen.

Ben je voor de gehele afdeling geïnteresseerd in deze training, neem dan contact met ons op voor maatwerk.

Samenvatting

Ben je een liefhebber van data en analyse, heb je een aantal jaren werkervaring en zou je graag de overstap willen maken naar een baan als data analist of scientist. Dan is deze opleiding voor jou bedoeld!

In een aantal journeys leren we je alle basis principes die je nodig hebt om als data analist aan de slag te gaan. Denk hierbij aan: business kennis, analyse vaardigheden, programmeer kennis en soft skill vaardigheden voor het presenteren en adviseren op basis van je analyse resultaten. Alle modules uit deze trainingen sluiten goed op elkaar aan en gedurende de praktijkcases kun je alle geleerde vaardigheden direct toepassen.

De 6 journeys duren gemiddeld 1 week per stuk. Doordat we deze verdelen over een periode van 6 maanden, is deze opleiding goed te combineren met je huidige baan. In de periode van de training zal je wel fulltime bezig zijn met het huiswerk, de training en de opdracht waar je aan werkt. De doorlooptijd training is 6 maanden.

Tijdens een assessment bepalen we met elkaar welke modules jij al onder de knie hebt vanuit de huidige werk. Hiervoor hoef je dus geen extra training te volgen. Je maakt wel altijd de case van de lesstof, omdat de cases in elkaars verlengde liggen. Eigenlijk stellen we met elkaar zo jouw persoonlijke programma samen op basis van jouw kennis.

Leerdoelen

Aan het einde van je training weet je hoe de wereld van een database marketeer in elkaar steekt en ben je in staat:

  • een solide business case te maken
  • een gestructureerd (intake)gesprek te voeren
  • overtuigend advies te geven op basis van een analyse
  • een voorspelmodel te maken
  • te programmeren in verschillende talen
  • klanten te segmenteren
  • een goede presentatie op te bouwen
  • een overzichtelijke dashboard te creëren
  • datagedreven bij te dragen aan jouw organisatie

En nog veel meer!

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor de professionals die affiniteit hebben met data en graag in hun huidige rol meer analyse willen gaan uitvoeren. Of je bent een professional die juist een nieuwe rol als data analist of data scientist wil gaan vervullen. Om de opleiding te starten heb je geen specifieke tool of programmeerkennis nodig. Heb je dit al wel, dan bepalen we samen voor welke modules je geen training hoeft te volgen.

Programma

Tijdens de opleiding krijg je een gevarieerd aanbod aan trainingen. Het programma bestaat uit 6 journeys met de volgende thema’s:

Journey 1:

De rol van een data scientist en data analist binnen een organisatie
Tijdens de eerste journey kijken we naar welke rollen er nodig zijn voor een datagedreven organisatie. We leggen ook uit uit hoe jij, als data analist met jouw werk, kan bijdragen aan de doelen van de organisatie. We kijken bijvoorbeeld naar datastromen en customer journeys. En leren we je hoe je een gestructureerd gesprek kan voeren, waarmee je een duidelijke opdracht kan ophalen bij je (interne) opdrachtgever.

Journey 2:

Data opslag, – kwaliteit en – bewerking voor een analyse
In deze journey gaan we echt aan de slag met data. Hoe is data opgeslagen, hoe kan je dat ophalen en je dat kan verkennen. Bovendien focussen we op wat je allemaal moet doen om een dataset met goede kwaliteit te hebben, zodat je hiermee een goede analyse kan uitvoeren. In Excel en SQL ga je deze stappen allemaal uitvoeren. In een les over AVG en privacy leren we je wat je met klantdata mag doen, zodat je hier bewust van bent tijdens je werk als data analist / scientist.

Journey 3:

Data visualisatie voor een presentatie en een dashboard
In de volgende journey gaan we inzichten uit de data halen. We beginnen met KPI’s en metrics van de organisatie. Hiermee gaan we een dashboard bouwen. Maar eerst krijg je training in het gebruik van de juiste datavisualisaties voor de juiste boodschap. Als je de eerste inzichten en daarmee de eerste aanbevelingen uit de data hebt gehaald, leren we tijdens een soft skill training hoe je jouw (interne) opdrachtgever kunt gaan overtuigen van jouw adviezen.

Journey 4:

Voordelen van en technieken voor data gedreven marketing
In de vierde journey focussen we ons op data gedreven marketing. We leggen uit wat de voordelen zijn van data gedreven marketing en welke analyses je als analist zou moeten uitvoeren hiervoor. Hiervoor leren we je een onder andere een clusteranalyse uit te voeren voor een gesegmenteerde klant aanpak. Daarnaast leren we je alle handvatten, zodat jij je inzichten kan omzetten in een overtuigende presentatie met een duidelijke storyline. Hierdoor ben je instaat om jouw voorstel voor een gesegmenteerde campagne te laten leiden tot daadwerkelijke verandering.

Journey 5:

Klantwaarde (berekeningen) en klantwaardemanagement
In deze journey maken we een verdieping naar data gedreven marketing: we gaan klantwaarde berekenen en leggen het principe van klantwaardemanagement uit. Om de klantwaarde te kunnen berekenen ga je aan de slag met je eerste voorspelmodel voor churn. Maar in deze journey gebruiken we ook andere technieken, zoals een random forest om een voorspelling te maken voor vervolgaankopen. Om deze analyses te kunnen uitvoeren, bevat deze journey ook veel tool trainingen. Als je alle analyses hebt gedaan, kun je deze journey afronden met een goed onderbouwde business case.

Journey 6:

Het maken en uitrollen van voorspelmodellen in praktijk
De laatste journey focust op het in praktijk brengen van een model, de evaluaties van modellen en het onderhouden van je ontwikkelde voorspelmodel. En sluiten we af met een eindcase, waarin je al het geleerde in praktijk mag brengen.

Tijdens deze journeys krijg je trainingen in analyse, tooling, business kennis en soft skills van professionals die hiermee dagelijks bezig zijn. En iedere journey bevat een case waar je het geleerde in kunt toepassen. Tools waarvan we gebruik zullen maken zijn onder andere SQL, PowerBI en Python. Wel je meer weten over onze blended manier van werken kijk dan hier.

Datum

De training zal starten in het vierde kwartaal van 2020.  De 6 verschillende journeys beslaan ongeveer een week per stuk en iedere maand wordt er 1 journey behandeld, waardoor de totale doorlooptijd op 6 maanden komt.

Laat je contactgegevens achter en we informeren je zodra de definitieve data bekend zijn.

Locatie

De trainingen zal in plaatsvinden op ons kantoor in Bunnik, tenzij dit vanwege de dan geldende COVID maatregelen niet mogelijk is. We zullen dan omschakelen naar een online training in een Teams omgeving, waarbij we de training aanpassen naar het kanaal. Denk aan genoeg oefeningen en pauzes tussendoor, zodat dit ook online goed is te volgen.

Ons kantoor is gelegen op Kosterijland 40 in Bunnik.

Bereikbaarheid

Newday Offices Amersfoort is centraal gelegen, goed bereikbaar met de auto (direct aan de A1, bij afslag Amersfoort Noord) en heeft voldoende parkeermogelijkheden. Newday Offices is ook prima bereikbaar met het OV (12 min met de bus vanaf Amersfoort Centraal)

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €9000 (excl BTW) per deelnemer.
Hierbij is ook de toegang tot de online portal en de lunch op locatie inbegrepen.

Betaling

Bij aanmelden dient een kostenplaats ingevuld te worden, waarna wij een factuur sturen.

Ben je voor de gehele afdeling geïnteresseerd in deze training, neem dan contact met ons op voor maatwerk.

Yvette van Breukelen
Senior Consultant
+31 6 263 88 690
y.v.breukelen@cmotions.nl